Asi ani opozici na pražské radnici, i když tam vlastně asi žádná opozice není, tam se kluci vždycky nějak domluví a prohodí si teplá křesílka. A pokud jsou v opozici soudruzi (i když tady nikdo neví, jestli i oni nepatří ke klukům, co spolu kamarádí), tak těm je to taky jedno. Proletáři určitě tramvají nejezdí, jejich vůdci se vozí autem, a pokud si přivezou odboráři svoje lidi do Prahy, vozí je zdarma svými busy, takže výše jízdného MHD jim může být ukradená. Protože my si tady necháme líbit úplně všechnoL.
sobota 23. července 2011
MHD
Moc to nechápu. Od prvního jezdíme za draho a nic se neděje. Zdá se, že si opravdu necháme líbit úplně všechno. Žádný nesouhlas, žádný protest. Bojkotuji MHD po svém, nejezdím s ní. Chodím pěšky nebo autem, obojí v Praze vyjde levněji a kulturněji. Nemusím se s nikým mačkat ve vydýchaném prostoru, nikdo mi vedle nevyhrává ze sluchátek úděsně dunivou hudbu, neslyším cizí telefonáty, o bezdomovcích a dalších nešvarech nemluvě. Nicméně, někdy se stane a musím do centra. To je v letních měsících natolik zpestřené vykopávkami, rozkopávkami a objížďkami, že jsem riskla tramvaj. Sice jsem jela úplně jinou trasou, než by měla, ale do cíle jsem dojela. Asi za půl hodiny místo avizovaných deseti minutL. Vyřídila jsem pohledávku a vracím se zpět. Tento výlet mě tedy vyšel na čtyřicet osm korun za lístky. Pravda, ti co jezdí na vytunelovanou opencard a mají na ní roční jízdenku, to tak nevnímají, jde zatím o jednotlivé jízdné. Ale od ledna to jistě bude všechno jinak, ovšem obávám se, že si to zase necháme líbit. Stejně jako tenhle švindl, kdy se v naší MHD platí předražené jízdné. Sice se slibovalo zlepšení podmínek, lepší tramvaje a kdo ví co, nic podobného jsem ale nezaznamenala. Jestli tím zlepšením myslí ony nové tramvaje, které nemají přední dveře, neotvíratelná miniaturní okénka, plyšové sedačky a minimum prostoru, pak je to taková evoluce po česku. Jinak nic pozitivního v pražské MHD nevidím. Jen když přepočtu výši lístku v poměru k výši průměrného příjmu, lze dovodit, že naše MHD je bezkonkurenčně nejdražší. Ani mladý nebo penzionovaný turista na tom nikterak nevydělá, než získá opencard, aby tady mohl jezdit zdarma, jeho dovolená dávno skončí. Hezky to Dopravní podnik vymyslel. Ovšem, zdá se, nikomu to nevadí.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Asi by si Český národ místo remcání u piva v hospodě, měl vzít příklad z Francouzů. Tam se jenom zmíní o nějaké reformě a už jsou všichni v ulicích, dřív než dojde k projednávání v poslanecké komoře! A mohu potvrdit, z valné většiny, lid prosadí svoje!!! Nebo, že by Češi byli takové holubič"čí" povahy...?Je faktem, malej stát, asi jsme skoro všichni příbuzní,tak si to nechceme u nikoho rozlít.
OdpovědětVymazatNaše holky už to pociťují, cesta do Prahy je vyjde na 104 Kč + lístek na metro. Když se k tomu připočte cena lístku např. do multikina, je už to pro studentky velká částka...Jsou prázdniny, tak se spíš přepravujeme autem, takže to pocítím až v září. Ale nedávno jsem četla článek, že se uvažuje o zrušení slev pro děti (do 6 let zdarma, do 15 poloviční), slevy pro ZTP i důchodce. Jestli to opravdu projde, tak to pocítí lidé hodně:-(
OdpovědětVymazatJeště lepší než plyšové sedačky jsou sedačky dřevěné. Velmi kloužou a méně zdatní cestující mají co dělat, aby v zatáčkách nevypadli. Bavím se tím skoro každé ráno v 18. Nové tramvaje jsou lepší jen pro vozíčkáře, kočárky a nemocné lidi. Škoda, že kluci koupili zrovna tyhle
OdpovědětVymazatno nějjak nám tu opencard přece vnutit musí..aby jí udali, když už se v tom utopilo takových peněz...
OdpovědětVymazat