pondělí 29. ledna 2024

Výhružný obrázek

  Dneska se musím podělit o nečekanou doušku k  včerejšímu ilustračnímu obrázku 

k nedělnímu čtení o Jiřím z Poděbrad. 

Publikovala jsem ho také už někdy před týdnem na Instagramu. 

 A tam mi ho najednou zablokovali. S výstrahou.

 Umělá inteligence tento obrázek vyhodnotila, že: cituji: příspěvek porušuje pravidla ohledně násilí a podněcování...

A s výstrahou, ať ho odstraním, na čas zmizel.

To jsem koukala. Doslova jako puk. 

Snažila jsem se dopátrat vysvětlení, ale vzhledem k tomu, že jde o umělou inteligenci, se s vámi nikdo nebaví, nekomunikuje. Prostě se někde vygeneruje sdělení a konec.

Je tam tlačítko Odvolejte se. 

Tak jsem na něj klikla, odvolávám se proti nařčení z násilí. Pořád ho v tomto obrázku nevidím.

Chvíli nic.

Asi po dvou dnech se tam objevilo, že to bylo přehodnoceno. Obrázek se vrátil. 

Čím a jak pobuřuje, porušuje pravidla či podněcuje, to samozřejmě umělá inteligence nevysvětlila. 

Takže jako puk koukám pořád. 

Takový, podle mě až něžný, obrázek. Jestli takto umělá inteligence rozhoduje a reaguje, tak pán bůh s námi a zlé pryč.

Je ale možné, že to nevidím jen já??

Možná vy máte jiný náhled. 

Čím tedy toto foto spícího psa s přiloženou knihou může porušovat pravidla sociální sítě a podněcovat k násilí a k nepravostem??? Já to opravdu nechápu. 






Čím tedy toto foto spícího psa s přiloženou knihou může porušovat pravidla sociální sítě a podněcovat k násilí a k nepravostem??? Já to opravdu nechápu. 


2 komentáře:

  1. Koukám jako jelen a nechápu stejně jako Vy. Umělá inteligence, hm. To nejspíš nebude až taková výhra. Kdoví, co nás za pár let čeká.
    Kamarádce přes víkend někdo naboural účet na fcb a jejím jménem rozesílal jejím přátelům falešné žádosti o přátelství, kde žádal i telefonní čísla, v některých případech i číslo bankovního účtu. Když kontaktovala správce fcb, dostala odpověď, že neshledali nic závadného. Předpokládám, že to taky vyhodnotila AL.
    A jestli se ptáte, zda někoho napadlo sdělit číslo bankovního účtu, tak ano, i takoví se našli. Tady zase chybí přirozená inteligence ...

    OdpovědětVymazat
  2. Umělá inteligence je (minimálně zatím) totální mýtus. Dělá si co chce, plácá si co chce, něco umí, ale je to spíš k pláči, zatím. A ty její reakce, tak opravdu zatím nutí k obezřetnosti. Ovšem to , že odešlu číslo účtu kamsi, tak to také zírám jako puk. Někdy je to jedno, umělá či přirozená, obojí potřebuje korekci a dohled:-) Hezký den, Majko:-)

    OdpovědětVymazat