pátek 5. ledna 2024

Co čtete?

Hodina literatury. U studentů, kteří si dobrovolně vybrali studium a chtějí maturitní zkoušku....!? 

Vedeme tento dialog. 

"Rozumím tomu, že vás nebaví antická literatura, byť ji máme nějakým způsobem probrat. Ale můžeme si tu výuku zpestřit. Řekněte mi, kdo je pro vás zajímavý autor?"

Nic, ticho. 

"Tak zkusme současné české autory. Ty žijící, mladé..., ty, které čtete a mohou vás oslovit..."

"Jo, jo, to vím. Jan Čapek"

"To je Karel, ty vole." / to říká soused v lavici, ne já/.

"Aha, tak Karel. Ale znám ho, ne?"

"No, to ano, ale není to mladý žijící současný autor."

"Aha!"

Pak zase dlouho ticho. Nikdo nic.

Pak jedna ruka s nejistým gestem.

"Já znám jednoho, napsal trhák a je to pecka!"

"Myslíte nějaký bestseller?"

Pokrčení ramen. 

"Nevím, co je bestseller. Ale je to trhák!"

Nemám protiargument. Jen otázku. 

"Tak to je skvělé. A kdo je tedy ten autor?"

"Tomáš Řepka!!! A napsal toho víc!!! Toho bych fakt chtěl přečíst!"

A na to nemám odpověď. Mám, co jsem chtěla. Odpověď na otázku, co čtete.

Prostě současný autor:-).




2 komentáře:

  1. To není možné. Jitko, že je to nadsázka a takoví studenti jsou výjimkou?

    OdpovědětVymazat
  2. To bohužel není nadsázka, naopak, spíš eufemismus:-( Však také jsem nyní hodně pedagogicky nešťastná:-)

    OdpovědětVymazat