pondělí 19. prosince 2022

Před tabulí

 Video z televizní předvolební show televize Prima ke mně doputovalo přes sociální sítě. Jako:

podívej, co je všechno možné.

Nejdříve jsem nevěřila, že jde o realitu. Považovala jsem to za jakousi parodii…

Pak mi bylo vysvětleno, že je to vskutku fakt, že tento pořad opravdu v televizi běží a toto video se zakládá na pravdě. A ano, jde o tu nahrávku, kde si bývalý premiér neví rady s otázkami dětí ze základní školy. Respektive, prý to byly děti ze Scio školy. A těm prý nakonec ani nevadilo, že zkoušený pán nic neví, ale že se k nim nehezky choval. Prý jako k novinářům, arogantně a odpudivě, vnímal je jako nepřátele.

Video se okamžitě stalo virálem, žije svým vlastním životem a slouží oběma stranám. Jedna je v šoku nad neznalostí a nevědomostí (k té se tedy kloním i já), druhá tvrdí, že šlo o chytáky. Zde tedy na obranu svého šéfa vystoupil bývalý dvojministr, který tvrdí, že to byly samé chytáky. Na tom, co napsal Karel Čapek či jaké známe planety, nic záludného nevidím, ale nějak ho asi bránit musí.

   Poněkud víc zarážející je fakt, že i z takového fiaska se dá udělat přednost. To je idea právě té druhé skupiny, která se opírá o premisu, že on jen potvrdil, že základní vzdělávání je k ničemu, protože on to tak daleko dotáhl a nic z toho neví. Škola je tedy na nic. A je to.

   Mě ale zaskočily i jiné věci. Na rozdíl od mnoha navíc nepovažuji takové elementární neznalosti za vedlejší, je to klasická ukázka stylu, že vše si vygůlíš, nic nemusíš vědět.

Nevygůglíš. A vědět by člověk prostě něco měl.

Ale odbočuji.

 Co mě zaskočilo víc je prosazování té jeho agrese, jdu za svým prostě bez skrupulí. Nač něco vědět, stačí likvidovat odpůrce ala lopatka na pískovišti.

A pak, proč se k tomu propůjčují školy?

My pořád řešíme nějaké GDPR, pomalu nesmím vyvěsit na nástěnce jmenný seznam dětí, když vyvěšujeme na webu jména těch, co dělají nějakou zkoušku či dopisují test, je to vždy v šifrách, jen aby, pane bože, někdo neodhalil jméno dítěte a že chodí k nám do školy, a tady najednou v televizi, diskuse, se jmény….? Tady už GDPR neplatí?

Jistě, asi to bylo nějak ošetřeno, patrně tam nebyly děti, co by nechtěly, ale kde je najednou ta jejich ochrana?

A když toto tedy najednou být nemusí, jak je možné, že nikdo nezasáhne při takhle zjevném šíření agrese, bezskrupulóznosti  a arogance?

Asi by to nešlo, ale stejně mi to celý přišlo divný.

A až ho nakonec zvolí, čehož se tedy bojím jako čert kříže, ale vrozený skepticismus mě varuje, pak bude jeho portrét viset ve školách jako symbol čeho? Moudrosti v čele státu? Podporovatele vzdělanosti?

On tam sice viset nemusí, ale symbolika je jasná. Uznáváme naprosto jiné hodnoty, než tomu bývalo dříve….


                                                                       Z FB

1 komentář:

  1. Lezarts

    To je odraz stavu smýšlení naší společnosti! Bohužel jen lehká většina voličů , nás může uvrhnout do dalšího prezidentského maléru. Jsem rodilá optimistka, ale zde mám černé obavy!
    Snad..., ještě naděje, umírá poslední!!!

    OdpovědětVymazat