čtvrtek 15. dubna 2021

My čekali jaro

  a ono takové počasí. Musím tedy konstatovat, že mě současná zima vysiluje víc, než mrazy v lednu a únoru. Je nevlídná, nechtěná, jedovatá. 

Nezbývá, než se uchýlit do tepla a číst knihy. Nebo poslouchat rozhlas. V poslední době ujíždím na podcastu Přepište dějiny. Zajímavý úhel pohledu na historii a současnost. Baví mě, moc. 

Ten poslední se věnoval knihám. Nad dopisy posluchačů:-).

Takže vím, co číst. Nebo k čemu se vrátit. Třeba k Tigridovi. Jeho Průvodce inteligentní ženy po vlastním osudu mě kdysi okouzlil. Nyní na něj mohu pohlédnout i jinýma očima. 

Díky tomuto podcastu jsem se vrátila i k Reportáži psané na oprátce. Jako dítě jsem to vnímala jako na obrátce a nějak jsem to nechápala. Až později jsem si uvědomila tu oprátku. Asi historická dyslexie:-). 

I když pro dnešní dobu je asi nejvíc symbolický Orwell a jeho 1984. I s tím vtipem, který často koluje po FB, kde autor konstatuje, že knihu psal jako varování, ne návod. 

Nu, počasí nás ven neláká, tak vzhůru do knižního světa. 

I Listopád stojí ve frontě. 

Žádné komentáře:

Okomentovat