úterý 2. února 2021

Slovenský institut

 Ke Slovensku mám odjakživa vřelý vztah. Ráda tam jezdím, tedy jezdila jsem, dnešek nám moc cestovat nedovoluje. Proto je dobré hledat Slovensko v Praze.  A tím je Slovenský institut. Mám tam přátele, proto o něm píši, je to pro mě osobní záležitost. 

Je možné setkat se zde se slovenskou kulturou, se slovenštinou jako takovou. 

Když jsem byla prvně, před mnoha a mnoha lety, na návštěvě ve Slovenském institutu, ještě sídlil vedle Ypsilonky, v Purkyňově ulici. Pak ho s velkým úsilím tehdejší paní ředitelka přestěhovala do krásných prostor do Jilské. A dnes se nachází na náměstí Republiky. Hned vedle paláce Hybernia, vlastně v jeho vedlejším traktu. Naproti Obecnímu domu. S krásným výhledem na tento secesní skvost. 

Vždy jde tedy o dobrou adresu, přesto o něm mnoho Pražanů neví. Tak si ho tady dovolím připomenout. Pro Vás, kdo máte rádi Slovensko, máme ho kus i v Praze. A jelikož je dneska všechno online, je možné ho i online navštívit, vyzkoušet jejich programy online. A natrénovat si cestu k nim na dobu, až zase bude život méně sterilní, tedy offline. 

                                                                      Naozaj:-)

1 komentář: