čtvrtek 11. února 2021

Rovnoprávnost

 Včera jsem poslouchala rádio. Veřejnoprávní, takže žádná senzace.

 Ve zprávách paní reportérka, po klasickém covidovém zpravodajství, přešla i k jiným tématům. Jedním z nich bylo,  že na britské univerzitní koleji (jméno uvádět nebudu) budou moci studovat i dívky!!! 

To je ale vymoženost, v jednadvacátém století. 

Teď už trochu volně převyprávím, co dál bylo naprosto normálně sdělováno. Dívky, o jejichž možnosti studovat se jednalo sto let, budou nejprve jako externí studentky, ale o roku 2024 budou moci studovat řádně. Rada k tomu přistoupila proto, že má nedostatek platících studentů (rozuměj hochů). ...

A dál byl sport, počasí, stav sněhu na našich silnicích…

Úplně jsem nevěděla, zda sním nebo bdím, ale protože jsem rádio poslouchala v autě, musela jsem konstatovat, že bdím. 

A jak se to tak někdy sejde, poté na mě z FB vyskočila níže použitá fotka, kdy v USA, v roce 1967,se ženy nesměly zúčastnit slavného bostonského maratonu. A tu, co se vzepřela a běžela, chtěli muži z trati vytlačit…

A za padesát let je jako běžná zpráva vnímáno, že snad konečně budou moci někde v kolébce demokracie studovat i ženy…. ??

Nu, žijeme dobu neskutečných paradoxů. Na jedné straně gender, politická korektnost, na straně druhé se nikdo ani nepozastaví nad tím, že ženy ještě někde nemají právo na studium….

A do toho naše vlastní české paradoxy….

Ne snad, že by můj dnešní text měl nějaké genderové nebo emancipační ambice. Je to jenom glosa.

A také, aby to nebyl pořád jen covidJ



Žádné komentáře:

Okomentovat