Telefonní operátor v naší zemi většinou nebere svého
klienta jako plnohodnotného partnera. Alespoň já mám tu zkušenost. Moje jednání
na prodejně se většinou jako vejce vejci podobají černé komedii, která by
nutila k hořkému pousmání tehdy, pokud v ní nehrajete hlavní roli.
Jinak je to víc tragikomedie. Nebo Kocourkov. Nemluvím nyní o tom, jak někteří
mladí prodavači buď neví jak poradit nebo z vás dělají ještě většího
blbce, než jsteJ.
Moje pravidelné debaty ohledně telefonu či internetu jsou jak vystřižené
z kabaretu. Naposledy se situace opakovala v okamžiku, kdy mi tak
nějak samovolně byla ke konci období navýšena data, která jsem nějakým záhadným
způsobem údajně vyčerpala (nikdy předtím se to nestalo, ale vždycky je patrně
něco poprvéJ). Účet
byl samozřejmě velmi netradičně větší, tudíž jsem se vypravila do prodejny O2.
Dozvěděla jsem se, že si za to mohu sama, protože jsem o chystané změně byla
jasně informována. Když jsem chtěla vědět jak jasně, mladík dohledal na nějaké
dubnové faktuře klasickým malým písmem napsanou zprávičku o této záludnosti ,kterou
mi vítězoslavně, až škodolibě, přečetl.
Námitka, že telefon
platím trvalým příkazem a na faktuře jen zkontroluji částku, nebyl vůbec brán
v potaz.
Položila jsem tedy nový dotaz, ohledně toho, zda mi tedy O2 vrátí
peníze za období, kdy jsem prostě data nevyčerpala, což bylo takřka vždy (sami
mi to s nevěřícným úsměvem nedávno sdělili). Koukal na mě jak zjara. Dotaz
jsem zopakovala.
„Ne,“ odsekl po mém třetím pokusu.
„Proč ne?“
Zase dlouho nic.
Nakonec sofistikovaná odpověď:
„Protože tak je nastavený systém.“
„Aby jako okrádal zákazníka?“ nedám si pokoj
Zase žádná odpověď, jen krčení ramen a arogantní úšklebky.
„No, nevadí, zkusím to jinde,“ končím náš neplodný rozhovor.
Mladík lenivě přestoupil z nohy na nohu a pak mi suše
vysvětlit, že opustit jejich moloch není zas tak snadné, že je třeba trochu
papírovat atd.
Nevadí, zkusím to.
Je mi jasné, že si ani jinde nepomohu, ale mám dojem, že je
to jediná cesta mimo soud, jak se alespoň trochu bránit diktátorským metodám
našich operátorů. Těch, co mají systém nastavený tak, aby vás co nejvíc
občůraliJ
(lepší termín mě prostě nenapadl)
Po jedné takové návštěvě mám vždycky pocit, že jsem
nevyčerpala data,ale sebe.Totálně.
Jsem zvědavá, jakého operátora se vám podaří vybrat. Nějak mi připadá, že jsou všichni stejní. Když ptáčka lapají ... a pak si dělají , co chtějí. Dana
OdpovědětVymazat