středa 26. srpna 2015

Operátor

Telefonní operátor v naší zemi většinou nebere svého klienta jako plnohodnotného partnera. Alespoň já mám tu zkušenost. Moje jednání na prodejně se většinou jako vejce vejci podobají černé komedii, která by nutila k hořkému pousmání tehdy, pokud v ní nehrajete hlavní roli. Jinak je to víc tragikomedie. Nebo Kocourkov. Nemluvím nyní o tom, jak někteří mladí prodavači buď neví jak poradit nebo z vás dělají ještě většího blbce, než jsteJ. Moje pravidelné debaty ohledně telefonu či internetu jsou jak vystřižené z kabaretu. Naposledy se situace opakovala v okamžiku, kdy mi tak nějak samovolně byla ke konci období navýšena data, která jsem nějakým záhadným způsobem údajně vyčerpala (nikdy předtím se to nestalo, ale vždycky je patrně něco poprvéJ). Účet byl samozřejmě velmi netradičně větší, tudíž jsem se vypravila do prodejny O2. Dozvěděla jsem se, že si za to mohu sama, protože jsem o chystané změně byla jasně informována. Když jsem chtěla vědět jak jasně, mladík dohledal na nějaké dubnové faktuře klasickým malým písmem napsanou zprávičku o této záludnosti ,kterou mi vítězoslavně, až škodolibě, přečetl.
 Námitka, že telefon platím trvalým příkazem a na faktuře jen zkontroluji částku, nebyl vůbec brán v potaz. 
Položila jsem tedy nový dotaz, ohledně toho, zda mi tedy O2 vrátí peníze za období, kdy jsem prostě data nevyčerpala, což bylo takřka vždy (sami mi to s nevěřícným úsměvem nedávno sdělili). Koukal na mě jak zjara. Dotaz jsem zopakovala.
„Ne,“ odsekl po mém třetím pokusu.
„Proč ne?“
Zase dlouho nic.
Nakonec sofistikovaná odpověď:
„Protože tak je nastavený systém.“
„Aby jako okrádal zákazníka?“ nedám si pokoj
Zase žádná odpověď, jen krčení ramen a arogantní úšklebky.
„No, nevadí, zkusím to jinde,“ končím náš neplodný rozhovor.
Mladík lenivě přestoupil z nohy na nohu a pak mi suše vysvětlit, že opustit jejich moloch není zas tak snadné, že je třeba trochu papírovat atd.
Nevadí, zkusím to.
Je mi jasné, že si ani jinde nepomohu, ale mám dojem, že je to jediná cesta mimo soud, jak se alespoň trochu bránit diktátorským metodám našich operátorů. Těch, co mají systém nastavený tak, aby vás co nejvíc občůraliJ (lepší termín mě prostě nenapadl)

Po jedné takové návštěvě mám vždycky pocit, že jsem nevyčerpala data,ale sebe.Totálně.

1 komentář:

  1. Jsem zvědavá, jakého operátora se vám podaří vybrat. Nějak mi připadá, že jsou všichni stejní. Když ptáčka lapají ... a pak si dělají , co chtějí. Dana

    OdpovědětVymazat