čtvrtek 4. dubna 2013

Soužití s operátorem

Vyzvánění neznámého čísla mě začalo pronásledovat nejen v nečekaných večerních hodinách, ale i o víkendu. Neprozřetelně jsem to zvedla, co kdyby náhodou šlo o něco důležitého. Nešlo, samozřejmě.  Operátor.  Šlo o nějaké slevy.
„Tady xy z O2. Mluvím s vámi?“
Většinou bývám velmi nevrlá, protože jsem na podobné průzkumy dost alergická. Tentokrát jsem byla, asi díky náhodně vykouknuvšímu jarnímu sluníčku, v lepším rozpoložení, tak jsem dala průchod své přirozené zvědavosti. Třeba se nakonec něco dozvím.  Dokonce jsem se naladila do přátelské a vstřícné tóniny. 
„Rádi bychom vám nabídli slevu na vašem účtu?“
„Proč?“ zaskočila jsem je nečekanou odpovědí. Musím konstatovat, že je vyvedla z míry víc než moje obvyklá nepříjemnost. Na tu jsou patrně trénovaní, na toto zjevně ne.
„Copak mi asi odpoví?“ napínala jsem v duchu sama sebe.  Je to monitorovaný rozhovor, jistě mi podají detailní vysvětlení.
Na podobné výstřednosti ale nedošlo.
Žena jen zaskočeně zopakovala svoji nabídku.
Když jsem se tedy zeptala znovu, proč mi nejprve nastaví nějakou částku a pak mi takto podloudně nabízejí slevy, opět žádná odpověď.
Spojení se přerušilo.  Nevím, zda byla slečna tak zaskočená či zda jen tradičně vypadla síť, ale odpovědi na svou otázku jsem se nedopátrala.
Zvláštní, jak jsou některé praktiky operátorů (a nejen jich) u nás neprůhledné.  Nejraději si všechno vyřídím sama, osobně. Vidím text, ten podepíšu. Nebo také ne.  Na prodejně mi ovšem vysvětlili, že tento typ slev si u nich vyjednat nemohu, ten jde jen tímto způsobem.  Takže já něco přislíbím po telefonu, oni mi upraví nějaký tarif, který je jeden měsíc levnější a pak se z něj stane částka třikrát tak velká. Již kdysi jsem podobně naletěla.
Zajímavé je, že podobných telefonátů přibývá. Namísto,aby byli schopni nastavit normální pravidla, snaží se vás nalákat na pofiderní slevy, které stejně nefungují. Kupodivu, zjevně jim to vynáší. Jinak si nedovedu vysvětlit ten boom telefonátů od operátora, velmi často z jiného čísla. A když vytrvale neberu, ještě mi pošlou sms, ať jim laskavě zavolám, že mi potřebují dát zásadní informace o slevách, bez kterých nemohu žít.  Nejlepší by bylo, kdybych uměla žít bez mobilu a podobné nesmysly nemusela řešit. Bohužel, jako oběť doby to zatím neumím, a tak se musím naučit symbióze s operátorem a jeho praktikami. Je to taková daň, jedna z mnoha současných.

5 komentářů:

  1. uááá, slevy!! a telefonní! děs! otravujou mě akorát vždycky v nejnevhodnější dobu- načež poslední "akce" spočívala v tom, že bych platila jen "o pár korunek" víc za službu, kterou vůbec nepotřebuju. Zjistila jsem, že něco vysvětlovat nemá cenu. jakmile se ozve operátor, požádám o zaslání info mailem, nebo mě to nezajímá. Odkývat něco po telefonu je totiž platný slib. Takže nic. Osobní mail by mě potěšil a jistě bych si ho přečetla.

    OdpovědětVymazat
  2. :-) nesměju se Tobě,ale pobavila mě ta "neschopnost"odpovědět na normální otázku,logickou :-) .
    A sama tyto telefonáty nemusím,pokud to jenom trochu jde utínám tyto hovory v zárodku.Nedávno jsem odbourala jakéhosi nabízeče čehosi prohlášením,že na něj nemám momentálně čas protože potřebuju přebalit pokaděný dítě :-) .Popřál mi ať se mi to podaří a pěkný den :-) .

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem posledně zjevně zaskočila chlapce z O2,když mi vnucoval nějaký super výhodný tarif.Nejdřív jsem oznámila,že mi těžko nabídne něco lepšího (mám opravdu velmi výhodný tarif přes zaměstnavatele manžela)a pak ho dorazila skutečnou částkou a volnými minutami.Dál už nenabízel nic....:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Proč?! Geniální otázka! Hned příště ji použiju. Právě totiž procházím obdobím zvýšených telefonních nabídek, protože mi bude končit smlouva a chtějí si mě udržet :-) Zatím jsem je vždy odpálkovala banálním "nemám zájem, přemýšlím o změně operátora".

    OdpovědětVymazat
  5. Také mám negativní zkušenost a často mi nabízejí to, co už mám. Občas pomůže, že nemohu mluvit, že jsem v práci ať zavolají později - to se zpravidla už nestane. Nejvíc mi však vadí nabídky různých půjček - to přímo nesnáším. Ale i pracovník call centra to vůbec nemá jednoduché a já bych tam dělat nemohla. Poslední dobou chodí "dealeři" s nabídkou levnějších sazeb energií - z nich si vysloveně "střílím". Představují se totiž jako ČEZ a chtějí vidět poslední vyúčtování - tak se jenom zeptám proč, když ho mají ve svých evidencích. Spolehlivě na ně funguje náš "malý a milý" psík. ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat