úterý 2. dubna 2013

Na pivko


Pivo je náš národní nápoj, vývozní artikl. Pravdou je, že při povinných chmelových brigádách jsem toto poznání sdílela jen velmi neochotně, ale je to jedna z neměnných pravd naší doby. Pokud bychom si nebyli úplně jisti, stačí malý, neoficiální test. Vyrazit do restaurantu a dát si dva běžné nealkoholické nápoje. Při placení se vám protočí panenky, zatímco ten, kdo si dal dvě piva, zaplatí cenu sotva poloviční. Pak se nedivme, že si každý, mládež obzvláště, dá raději pivo než nějaký přeslazený tonic za dvojnásobnou cenu. A abychom tu pivní lobby podpořili, máme pro studenty i soutěž „Na pivo s Karlem Velikým.“ Mladší děti mají dějepisnou olympiádu, ale na tu by ty starší nikdo nedostal ani heveremJ. Jak jinak je tedy nalákat, než na pivoJ, byť fiktivní.
  Takže“ Na pivo s Karlem Velikým“ je dějepisná soutěž pro střední školy, kterou pravidelně obesíláme a kde pravidelně bodujeme. Nevím, jestli je to tím  pivem J,ale sázela bych víc na studenty. Navíc nechci, aby to vyznělo jako nějaké zlehčování celé soutěže. Jde o záslužný počin gymnázia Pernerova, protože jednak pro tuto věkovou kategorii nic podobného neexistuje a druhak  přesvědčit studenty tohoto věku k nějaké mimoškolní činnosti navíc není zas tak jednoduché. Pak je pivo dobrý motivační prostředekJ.
 Letos jsme obsadili druhé místo, stejně jako loni. Nebyla jsem vyslána, výuka musela být zajištěna i mou maličkostí, děti šly bez dohleduLa dojmy mám tedy zprostředkované, byť radost z jejich úspěchu opravdovou.
  Dle jejich komentářů tedy vím, že úroveň oproti loňsku výrazně stoupla, což je samozřejmě zpráva pozitivní. Pak, že se historii na středních školách nevěnuje dostatečný prostor.
Některé prezentace byly sice oproti nastaveným pravidlům výrazně delší, než měly být, tudíž si mnozí v sále například velmi oddychli, když zemřel Gustav Husák, neb bylo jasné, že končí i sáhodlouhá prezentace. Nicméně, „časopes“ tedy hlídač stanoveného limitu nefunguje ani jinde, tudíž se mnozí mohli časově vyřádit. Moji studenti řádili s piráty a skončili, jak jsem již avizovala, druzí. Mají tedy tři roky za sebou umístění „na bedně“, což vnímám jako velmi výrazný úspěch.  Vezeme se tedy na vítězné vlně a nyní napjat čekáme na výsledky dějepisné olympiády mladších studentů, která proběhla minulé úterý a opravená bude za dva týdny? 
Takže mezidobu čekání jsme si zpříjemnili vítězným pivem. A to je dobrá zpráva o stavu historického povědomí naší mládeže.  
                                                    

1 komentář:

  1. Gratuluji úspěšným studentům i Vám. To je pak radost učit, když máte kolem sebe takové nadšence.

    OdpovědětVymazat