Kdysi dávno platilo rádoby vtipné: „Ráno vstanu a pustím si
Zákrutu!“ Dostalo se vám tam kompletního
dopravního zpravodajství včetně zajímavé hudební kulisy, takže jako teenageři
jsme Zákrutu sjížděli i v naději, že zrovna tam zazní ten úplně nejvíc
nejlepší hudební hit. /pro nezasvěcené, Zákruta byl oblíbený rozhlasový program
o motorismu, který začínal v jednu odpoledneJ)
Dnes je dopravní zpravodajství rozprostřené do celého dne,
funguje napříč všem stanicemi a krom klasiky disponuje i spoustou aplikací,
které by měly dopravu nějak urychlit. Nicméně, kdo pečlivě poslouchá dopravní
zpravodajství, by spíš asi měl propadnout depresi. A nevyjet, což může být
sekundární cíl každého takového zpravodajství. Slyšíte totiž jen samá negativa.
D 1 stojí, zdržíte se tak dvě hodiny (většinou více). Praha je neprůjezdná,
Jižní spojka zacpaná, Barrandovský most kolona, most Barikádníků zacpaný,
Kbelská zdržení až hodinu….
A mimo Prahu je to
nemlich stejné. Před Brnem kolony, Hradec Králové hlásí kolony, do Ostravy se
nedostanete atd.
Někdy (často) mám pocit, že se nám dopravní zpravodajství
vysmívá. Nebo spíš se vysmívají ti, co
plánují různé opravy, objížďky či další „nezbytně“ nutné opravy. Slogan, který
v mnoha opravovaných úsecích vyzývavě visí: „Udělat se to musí“ mi trochu
připomíná dávné: „Závěry xté pětiletky splníme na sto dvacet procent!“
V obou případech jde o ideologický výkřik, líbivý, samozřejmě. Bez ohledu
na praxi a lidi, kteří se v těch ideologických objížďkách musí pravidelně
pohybovat. Když navíc na dlouhodobě uzavřeném úseku dlouhodobě nevidíte nikoho,
kdo by jen naznačoval nějakou práci, teorie o vysmívání se začíná intenzivně
vracet a získává stále pevnější a jasnější kontury. A ti, co nemají smysl pro
humor, ať raději zůstanou doma a nikam nevyjíždějí. Mohou si k tomu
z archivu pustit nějaký díl ZákrutyJ
A nějak také přežít dopravní peklo konce prázdnin a začátku školy. To asi bude jízda:-)
Žádné komentáře:
Okomentovat