sobota 9. října 2021

Po volbách

 Za mě po volbách spokojenost. Na první dobrou veliká. Fakt jsem ráda, že komunistická strana mizí z politické scény. Mělo se tak stát hned po revoluci. Děje se tak třicet dva let poté, teprve dnes lze de facto mít revoluci za završenou. Ale to jen do okamžiku, než si uvědomím, jak moc bývalých soudruhů je v ostatních stranách, takže je to vlastně takové Pyrrhovo vítězství. Nebo spíš Potěmkinova vesnice, jako že na oko to vypadá dobře. Ale vypadá, to je zase fakt. A docela mě to těší. 

Těší mě i vítězství Spolu, snad by naše politika opět být (asi zase na oko:-)) alespoň trochu kultivovaná? Uvidíme. 

Jako už bohužel pamětník si vybavuji dobu tzv. Čtyřkoalice, ve kterou se tehdy vkládaly velké naděje na změnu. A oni se pak nedokázali dohodnout mezi sebou, rozpadlo se to a nic dobrého to nepřineslo. 

Tak uvidíme, jak se tyto koalice domluví nyní. Je to trochu takový systém pro voliče nefér, musí společně s koalicí volit i ty, které by asi jinak nevolil. 

Neumím si také třeba představit Starosty a Piráty, jak za současného rozložení sil vydrží hrát na stejnou notu, zůstat rovnocennými partnery? 

Jak se bude ODS s Topkou domlouvat, když TOP ( pokud si dobře pamatuji) vznikla hlavně proto, že se chtěla od ODS distancovat a jít jinou cestou? A jak s tím ruku v ruce půjde křesťanské cítění politiků KDU? 

Úplně nejvíc mě ale zajímá, kdo a jak se postaví ke školství, kdo bude ministr pro Plagovi a zda se vůbec někdy naplní už letitá předvolební - zatím tedy floskule- že školství je prioritou? 

A do toho ještě prezident a jeho role nemocného člověka? 

Nu, dnes se mnohde bouchá šampaňské, uvidíme, jak tomu bude po nějaké době. Nejsem rozhodně optimista. 

Ale když to vidím dnes, jen výsledky, jak to dopadlo, tak mě to docela obyčejně těší. 



2 komentáře:

  1. Na jednu stranu, kdo je připraven, nebude zaskočen! Volila jsem s vědomím, že když to vyhrají koalice bude to o utahování opasku. Logicky uvažujícímu člověku to muselo být jasné. Nebudou to mít politici jednoduché i kdyby všichni byli příkladem morálnosti!
    Ta propast v erární pokladně je hodně hluboká😒

    OdpovědětVymazat
  2. Ona je hluboká i v té morálnosti. Připraveni jsme, leč zaskočení se zřejmě nevyhneme. Už teď se to pomalu rýsuje, jak moc budeme zaskočeni.

    OdpovědětVymazat