Poslech dopravního zpravodajství je v poslední době
jako přes kopírák. A je jedno, jaký zdroj využíváte. Všude hlásí komplikace, kolony,
zácpy, zdržení až v hodinových dávkách. Všude se prý pracuje, opravuje,
rekonstruuje. Nu, opravy jsou jistě nutné, leč často (pořád) mám pocit, že si
z nás Ředitelství dálnic dělá tak trochu blázny. Jednak se pořád opravuje
již opravené, zjevně se tedy nedbá při výběrových řízeních na kvalitu a opravuje
se nějaký úsek pořád dokola!?
Jednak to všechno
strašně trvá. Na nějaký termín dokončení se prostě nehledí.
A pak, a to mi přijde nejvíc podivné, kdo to plánuje? Nějaká
koordinace prací je takovému plánovači zjevně naprosto cizí. Prostě se uzavře
všechno najednou a lide obecný, poraď si, jak můžeš. A nejen, že se uzavře,
velmi často jsou avizované konce oprav donekonečna prodlužovány
(jako v Praze třeba zavřená estakáda, která měla být za
měsíc hotová. Zavřeli ji v srpnu a zjevně do Vánoc neotevřou. Trochu divný
měsíc.) Ale není to jen Praha, abych nebyla pragocentrická. Třeba Benešov trpí
svými „smysluplnými uzavírkami“ také již pěkně dlouho a konec je
v nedohledu.
A podle dopravního zpravodajství je tomu v celé
republice nemlich stejně. Prostě si z nás dělají blázny. Otázka je, zda se
tomu dá nějak čelit. Když jsem se ptala, zad opravdu musím mít dálniční známku,
když dálnici vlastně takřka nemohu využívat nebo se tam plazím rychlostí třicet
kilometrů v hodině (to je ten lepí případ), bylo mi výhrůžně oznámeno, že
by mě čekaly tvrdé sankce za porušení zákona.
A co tedy čeká ty lidi, kteří neumí plánovat, dodržovat
termíny a odvést svoji práci tak, aby se za rok nemusela opravovat? Lze se
vůbec této aroganci moci nějak bránit?
Žádné komentáře:
Okomentovat