úterý 28. září 2021

Svatý Václav

 Patron české země.:-) Někdy máme patrony, kteří ke své "funkci" přišli jako slepí k houslím, samotný Václav jistě netušil, že mnohem důležitější bude tzv. jeho druhý život, tedy legendy a příběhy vzniklé po jeho smrti. Tehdy také byl prohlášen ochráncem země. Já osobně bych při volbě strážce a obránce lobbovala i pro jeho bratra Boleslava, byť s jeho pověstí bratrovraha se to těžko obhajuje. Nicméně vize, že na Koňském rynku stojí u Muzea Václav a dole na Můstku Boleslav, je pro mě docela lákavá:-)

Ale dnešek patří Václavovi. Budeme v kostele svatého Václava číst z knihy o Janu Heřmanovi. Má letos kulatá výročí narození i úmrtí. Před mnoha lety u příležitosti jiných kulatin vznikal. Je to už patnáct let, proto mě překvapilo, že si na mě a moji prvotinu vůbec vzpomněli. I pro mě už je vlastně neznámá. Ale ráda si ji připomenu a nějaké úryvky z ní přečtu. Pod dohledem svatého Václava to bude mít zase úplně nové kouzlo:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat