pondělí 26. září 2016

Moje Světlušky

Jako každý rok i letos jsme se zapojili do charitativní akce Světlušky. Svítily jsme celý týden, po centru Prahy i po naší periférii, prostě děvčata se snažila, seč mohla. Výtěžek ještě není spočítán, je ale odeslán a čekáme na cifru, kolik se nám povedlo vybrat. Loni byla dost vysoká, ale mám takové tušení, že letos bychom mohly být ještě lepší. Jen jsem překvapená příběhy, které mi Světlušky poté vyprávěly. Hodně se totiž letos setkávaly s negací, lidé jim nadávali, byli na ně hrubí, v jednom případě byl na ně hrubý i policista. Přitom nikoho neobtěžovaly, nenutily zaplatit, prodávaly suvenýry, které k tomu nadace dává, vždy ve svém volném čase.  Podobné negace jsou samozřejmě každý rok, jen letos jich bylo nějak více. Alespoň ta děvčata to tak vnímala. Ale ony jsou šikovné, nedaly se, s nikým nešly do konfliktu, negativní místa opustily a šly tam, kde lidé pomáhají. A že pomáhají hodně, o tom svědčí vybrané peníze. Jen ta negace se těžko vstřebává.  Doba je asi zjevně zlá, když se to takto verbalizuje. Ale jsem ráda, že Světlušky se nedaly:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat