Na prahu prázdnin ještě kultura. Tentokrát klasika. Respektive, měla to být klasika. Prodaná nevěsta.
Koupit normální lístek do Národního divadla není úplně snadné. Navzdory časté mediální kritice repertoáru je překvapivě pořád vyprodáno.
Tohle představení bylo volné asi proto, že už jsou prázdniny a všichni odjeli.
Lístky do divadla navíc nejsou nejlevnější. Měla jsem dárkový poukaz na tisíc pět set korun, což jsem považovala za vstup na několik představení.
Naivita.
S bídou to pokryje jednu vstupenku.
Logicky, pokud chci viset na balkóně, mohu se tam za pár korun vyšplhat a pak dalekohledem sledovat dění na jevišti.
Když ale chcete někam trochu vidět, je lepší dolů do hlediště nebo do lóže.
A na to poukázka nestačí.
Ale budiž, každá legrace něco stojí.
Tak tedy Prodaná nevěsta.
My jsme to dali, ale jen proto, že hudba je pořád krásná. Lóže, kde měli být ještě další dva diváci, nakonec zůstala jen nám. Bylo to pohodlné, dalo se jen naslouchat, prostě se to dalo. Ale řada lidí prchala po prvním dějství, někteří dokonce s nadávkami, jako že je to ostuda Národního divadla.
Stát frontu v bufetu, je zajímavé i z tohoto úhlu pohledu. Vyslechnete si recenze takřka na fleku. A opravdu se mnozí znechuceně chystali k odchodu. Ti další pak po druhém dějství.
Mě to ani tak šíleně k odchodu nepohoršovalo, některé pasáže se mi i líbily, taneční určitě, bavila mě i akrobacie, ale ten děj je fakt na hlavu a nechápu, co tím chtěla režisérka, které si jinak moc vážím, docílit?
No, víckrát do Národního asi nevyrazíme. Tentokrát to bylo za odměnu a dárek, darovanému koni se na zuby ani na libreto nekouká, takže dobrý. Spojený se zážitkem návštěvy budovy, s letní procházkou večerní Prahou, takže dobrý.
Ale v podstatě bych suše konstatovala, že v Národním asi mají svoje šťastné a slavné doby za sebou...
Naprosto nechápu tyhle moderní úpravy "staré dobré" klasiky. Vždycky si říkám, že když chce někdo předvést něco nového, originálního, nechť si "pořídí" nový kus. Naštěstí v baletu prozatím tyhle inovátorské kejkle opustili. Takže když člověk jde na klasický kus, může si být jistý klasickým provedením. Uvidíme, na jak dlouho, trochu se bojím výměny vedení.
OdpovědětVymazatCeny vstupenek jsou opravdu omračující, já teď hyperventilovala při nákupu vstupenek na Louskáčka. Pro celou rodinu mi z účtu zmizelo víc než 5000 Kč. A to můžu mluvit o štěstí, že jsem vůbec nějaké vstupenky stihla. Mizeli rychleji, než jsem stačila v počítači kliknout!
Mluvíte mi z duše. Cítím to také tak, nechápu, proč nevytvoří něco svého, ale parazitují na ověřené klasice. Podle recenzí a reakcí / nemám vlastní zkušenost a asi to nerisknu/ je něco podobného i na Shakespearovských slavnostech, kde Othelo řeší nějaké dezinformace a hoaxy a ani nesmí být černoch, respektive mouřenín....Zlatý balet, to máte pravdu. A ty ceny, škoda mluvit. Ještě k té Prodance:-) Když se tam rozčiloval jaksi pán, že to tedy nedá a odchází, tak ještě podotkl, že on to má se slevou, že vy- tím myslel nás všechny, co jsme jeho rozhořčení naslouchali, tak vy to máte asi za plnou pálku, tak musíte vydržet, protože- a opět cituji- to by mě štvalo ještě víc, kdybych vyhodil tisíce a pak musel znechuceně odejít, jako odcházím já. I za tu slevu mě to štve! Konec citátu:-) No, uvidíme, co nám budoucí vedení ND nadělí. Dnes děkuji za reakci a přeji krásné kulturní léto, plné adekvátních zážitků
OdpovědětVymazatJeště mě k této problematice napadl jeden postřeh. Obě moje děti pracují brigádně na barech ND. Většinou tedy ve Státní opeře, ale zaskakují i ve Zlaté kapličce. Oba se shodují, že u těchto "moderních" děl výrazně stoupá prodej tvrdého alkoholu. Asi se to bez něj nedá přežít :-)
Vymazat:-) to mě nenapadlo, vyzkoušet tuto variantu. Ale asi na tom něco bude:-)
OdpovědětVymazat