Dávno vím, že kvalita je ve zdejších zeměpisných podmínkách
takřka zapovězené slovo a očekávat ji je jednak trochu sázka do loterie (někdy
do vyjde), druhak trochu naivita (většinu potvrzená). Mám už spoustu zkušeností s tím, že něco
koupíte a vzápětí začíná anabáze s reklamací a urgencí toho, co by mělo
být samozřejmostí. Například mě
fascinuje pračka, kdysi pořizovaná na celý životJ,
a nyní spolehlivě odcházející přesně po skončení záruční doby. Dokonale
načasované a vypočítané. Nebo mobilní
telefon, který je po několika měsících označen za starý model a tím pádem rázem
nekompatibilní s dalšími vymoženostmi včetně nabíječky, tudíž vás
neviditelná ruka trhu (no, spíš viditelná) vytrvale nutí ke koupi nového zbytečného
modelu, který za krátkou chvíli zase nefunguje.
Tyto současné trendy mě kdysi rozčilovaly. Dnes už mě
nechávají klidnou, protože tomu umím odolat. Nový telefon stejně jako třeba
televizor rozhodně nepotřebuji každý půlrok, jak se domnívají nenasytní
výrobci.
Ovšem co se týká bot, to je jiná. Ne snad, že bych chtěla
jedny boty na celý život, to snad vydržely babiččiny dřevákyJ, ale minimálně jednu
zimní sezonu by vydržet mohly. Zejména, když se chlubí značkou a dvouletou
zárukou. Žel, otvor, vpouštící do nitra vodu dešťovou i tu kontaminovanou
pražskými nečistotami, se neslučuje s mojí představou pohodlné chůze.
Vyhledala jsem tudíž paragon a dnes odpoledne mě čeká
reklamní anabáze. Že nepůjde o procházku růžovou zahradou mi je jasné. Je třeba se na to pohodlně obout a obrnit
nervovou soustavu. No, sama jsem zvědavá, v čem přijduJ
Hodně štěstí přeji, neb zaklínací slůvko v záruce, označující obuv za módní, se může stát nezdolatelnou hradbou k reklamaci:-(
OdpovědětVymazatDěkuji, jsem zvědavá, zatím je postup takový, že boty někam odeslali. Prý na měsíc! Vskutku efektivní:-)
OdpovědětVymazat