Fantom opery je muzikálový pojem. Stejně jako jeho autor. Ač nejsem
příznivkyní muzikálů, protože mě zas tak moc neoslovily, tento světový hit jsem
si nechtěla nechat ujít. Když tak láme světové rekordy v návštěvnosti, něco
na tom sakra musí být Co ale, to pořád nevímJ.
Šlo o sobotní představení
v Pyramidě Goja, což je tak trochu továrna na muzikály. Obrovský neosobní
prostor, dost kýčovitý, plný zábradlí, a narvaný lidmi, kteří touží spatřit
Fantoma opery. Mezi příchozími bylo možné potkat i inspirátora myšlenky přivézt
Fantoma do Prahy, který celé první dějství poklimbával na židličce nedaleko
nás. Hudba je to krásná, o tom žádná. Ale celkově si myslím, že je to až příliš
přeceňovaný kus. Čekala jsem, že přinejmenším omdlím nadšenímJ. Spíš jsem ale
omdlívala díky vypadlé klimatizaci, která v obřím sále udělala takřka
nedýchatelno. Výkony na jevišti byly jistě stoprocentní, některé melodie byly i
úžasné, ale celkově jsem odcházela nevzrušena.
Jsem samozřejmě ráda, že jsem legendární představení viděla
na vlastní oči a uši, ale jednou a dost.
Nebo možná někdy v Londýně, jestli tam objevím tu
avizovanou atmosféru a bombastičnost, která uvedení Fantoma předcházela. Pyramida
na Výstavišti ji tak trochu postrádá.
Žádné komentáře:
Okomentovat